The intelligent digital student
Autor: Sara Grebenar, 12. 1. 2022.
Mediji i računalna tehnologija su postali sastavni dio života djece u 21. stoljeću. U posljednje dvije godine računala su ušla u domove skoro svakog učenika u Hrvatskoj zbog epidemije COVID-a 19. Kao novo sredstvo za učenje, računalo se iskoristilo da pruži učenicima vrijedne informacije potrebne za njihov rad u vrijeme nastave na daljinu. Učenici 5. i 7. razreda su sudjelovali u međunarodnom projektu "The intelligent digital student" u kojem su preko slika, video i audiozapisa prikazivali gradivo koje obrađuju na nastavi hrvatskoga jezika.
Učenici su u listopadu obrađivali temu sigurnosti na internetu te su istraživali kako se sigurno koristiti internetom. Aktivnosti smo povezali s temom iz kulture i medija „Tvoja privatnost i osobni podatci na internetu“, a ostvarili smo sljedeće ishode: IKT A.2.3. (odgovorno se i sigurno koristi programima i uređajima), IKT A.2.4.(opisuje utjecaj tehnologije na svakodnevni život i potrebu vremenskoga ograničenja rada s digitalnom tehnologijom), IKT B.2.3.(primjenjuje komunikacijska pravila u digitalnome okružju) i IKT C.2.4.(pokazuje pravilan način uporabe pronađene informacije i njezina izvora).
Učenici su sudjelovali i u obilježavanju Europskoga dana jezika te mjeseca školskih knjižnica “International School Library Month (ISLM)”. Tom su prilikom predstavili hrvatsku književnicu Ivanu Brlić- Mažuranić.
Radeći ovu aktivnost, učenici su ostvarili sljedeće ishode: OŠ HJ B.5.3. (Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnoga teksta.) i OŠ HJ B.5.4. (Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.)
Učenici su tijekom rada na projektu izrađivali samostalno različite digitalne igre te su ih igrali u razredu.
IKT je u nastavi hrvatskoga jezika može poslužiti za motivaciju, vježbu, ponavljanje, istraživanje, kreativne uratke, rad u paru, timski rad te nastavni proces čini djelotvornijim, zanimljivijim, kreativnijim, suvremenijim. Tijekom dvomjesečnog rada na projektu učenici su naučili mnogo novih digitalnih alata te su razvijali sljedeće kompetencije: komunikaciju na materinskom i engleskom jeziku, digitalnu kompetenciju, učiti kako učiti, socijalnu i građansku kompetenciju te kulturnu svijest i izražavanje.
Ivanka Tomić, prof. hrvatskoga jezika
RASPORED SATI:
Raspored zvonjenja
Prijepodne:
1. sat: 08:00 - 08:45
2. sat: 08:55 - 09:40
3. sat: 09:50 - 10:35
4. sat: 10:45 - 11:30
5. sat: 11:35 - 12:20
6. sat: 12:25 - 13:10
7. sat: 13:15 - 14:00
Poslijepodne:
0. sat: 13:15 - 14:00
1. sat: 14:10 - 14:55
2. sat: 15:05 - 15:50
3. sat: 16:00 - 16:45
4. sat: 16:50 - 17:35
5. sat: 17:40 - 18:25
6. sat: 18:30 - 19:15
Korisni linkovi:
- CARNET
- Ministarstvo znanosti i obrazovanja
- Agencija za odgoj i obrazovanje
- škole.hr
- Forum za slobodu odgoja
- Općina Brdovec
- OŠ Ivana Perkovca
- OŠ Ivane Brlić Mažuranić