preskoči na sadržaj

Osnovna škola Pavao Belas

ŠTO ČINI GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE?

Autor: Dalia Kager, 5. 3. 2015. 21:15

Građanski odgoj i obrazovanje u školama ima jedinstveni cilj: odgoj i obrazovanje aktivnih građana i građanki, aktivnih subjekata, nositelja društvene promjene koji poznaju i razumiju društvenopolitičke procese, kritički ih promišljaju i nenasilno djeluju s ciljem smanjenja društvene nejednakosti i poticanja društvene uključivosti.

 

ZAŠTO GRAĐANSKI ODGOJ? - LETAK

 

Građanski odgoj i obrazovanje u školama u Hrvatskoj nije novitet s kojim se  tek danas susrećemo. Iza nas je dugotrajni proces usustavljanja ovog obrazovnog područja, koji se pod nazivom Odgoj i obrazovanje za ljudska prava i demokratsko građanstvo provodi od 1999. godine kao neobvezno međupredmetno područje, najčešće modularno, kroz izvanastavne i projektne aktivnosti.

Ovakvim načinom provedbe, zbog njegove neobaveznosti nije bilo moguće osigurati uvjete za praćenje i vrednovanje, pa tako niti utjecati na sustavnost provedbe.

Preporuke međunarodnih dokumenata ukazuju na potrebu kvalitetnog uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja, a jedan od ključnih, Povelja Vijeća Europe o obrazovanju za demokratsko građanstvo i ljudska prava ističe sljedeće:

Načela i praksa obrazovanja za demokratsko građanstvo i ljudska prava vitalni su dio primjene i održivosti učinkovitog obrazovanja pa ga je u skladu s tim potrebno primjereno opremiti i planirati te treba osigurati da nastavnici steknu temeljno znanje i razumijevanje ciljeva, načela i odgovarajućih metoda učenja i poučavanja, kao i drugih ključnih vještina koje su primjerene njihovim strukama.

Povelja ističe važnost:

  • pružanja mogućnosti obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo svakoj osobi,
  • shvaćanje ovog obrazovanja kao cjeloživotnog procesa koji uključuje širok raspon sudionika,
  • koristi širok spektar formalnih, neformalnih i informalnih sredstava za obrazovanje,
  • na razini metoda treba slijediti i promicati vrijednosti i načela demokracije i ljudskih prava,
  • na razini sadržaja odnosi se na: promicanje socijalne kohezije, interkulturalni dijalog, vrednovanje raznolikosti i ravnopravnosti, uključujući i ravnopravnost spolova, prati razvijanje znanja, osobnih i društvenih vještina, razumijevanje koje smanjuje sukob, povećava poštovanje i razumijevanje razlika, izgrađuje uzajamno poštovanje ljudskog dostojanstva i zajedničkih vrijednosti, ohrabruje dijalog te promiče nenasilje u rješavanju problema i sporova.

Građanske kompetencije i ishodi učenja pojmovni su temelj kurikuluma za građanski odgoj i obrazovanje.


Kompetentna osoba jest ona koja zna i umije, ali i koja djeluje u skladu sa svojim znanjima i vještinama ne zato što mora ili zato što joj to donosi puku materijalnu korist, nego zato što vjeruje da je takvo djelovanje ispravno i dobro za nju, posao koji obavlja i zajednicu u kojoj živi.

Ishodi učenja su iskazi o očekivanim postignućima učenika. Njima se određuje što učenik/ica treba znati, razumjeti i biti u stanju učiniti nakon određenog razdoblja učenja, odnosno poučavanja. Prilikom određivanja ishoda učenja važno je precizno odrediti ciljnu aktivnost kojom učenik potvrđuje stečeno znanje, vještinu ili stav. Preciznost znači da se ishod mora moći opažati i da mora biti mjerljiv kako bi vrednovanje i ocjena odgovarali postignuću učenika. Da bi se to postiglo, prijeko je potrebno učenicima prethodno objasniti što se očekuje da će oni znati, biti u stanju uraditi ili osobno prihvatiti nakon određenog razdoblja učenja u određenom području.


Naglasak je na razvoju svijesti učenika/ica o univerzalnosti, neotuđivosti, nedjeljivosti i mnogostrukosti ljudskih prava i sloboda, ali i na njihovom osposobljavanju za aktivnu ulogu u promicanju i zaštiti ljudskih prava.


WEB STRANICA POSVEĆENA INICIJATIVI ZA GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE

[više]

 


 

 
 
 
Školski list

 
OTVORENI SAT

INFORMACIJE

OTVORENI SAT

OTVORENI SAT - GLAZBENO OBRAZOVANJE

DOP i DOD

 

 
Raspored zvonjenja:

Prijepodne:
1. sat: 08:00 - 08:45
veliki odmor
2. sat: 08:55 - 09:40
veliki odmor
3. sat: 09:50 - 10:35
veliki odmor
4. sat: 10:45 - 11:30
5. sat: 11:35 - 12:20
6. sat: 12:25 - 13:10
7. sat: 13:15 - 14:00

Poslijepodne:
0. sat: 13:15 - 14:00
veliki odmor
1. sat: 14:10 - 14:55
2. sat: 15:00 - 15:45
3. sat: 15:50 - 16:35
4. sat: 16:40 - 17:25

 
VREMENIK PROVJERA

RAZREDNA NASTAVA

PREDMETNA NASTAVA

 
Anketa
Smatrate li da je potrebno uvesti informatiku kao obvezni predmet od 1. razreda?



 
 
 
Korisni linkovi
 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 27. 8. 2010.

Ukupno: 399280
Ovaj mjesec: 2298
Danas: 48
 
 > Građanski odgoj i obrazovanje
CMS za škole logo
Osnovna škola Pavao Belas / Brdovec, Ilije Gregorića 28, HR-10291 10291 Prigorje Brdovečko / os-pavao-belas.skole.hr / ured@os-pavao-belas.skole.hr
preskoči na navigaciju